1 listopada 2013

Krążenie krwi

My kobiety mamy gorsze krążenie od mężczyzn i jest to uwarunkowane genetycznie. Od lat ja sama mam problemy z krążeniem krwi. Zawsze zimą, ale nawet wiosną i jesienią mam lodowate ręce i nogi. Nigdy nie wiedziałam co z tym zrobić. Ostatnio u Azjatyckiego Cukru przeczytałam, że krążenie krwi może mieć niemały wpływ na szybszy wzrost włosów, a że jestem włosomaniaczką + mogłoby to pomóc moim lodowatym rękom i nogom. Moim zdaniem coś może w tym być, choć nie jestem do końca przekonana. Mówi się, że trzeba stosować masaże skóry głowy, w celu pobudzenia krążenia, co mogłoby oznaczać, że krążenie krwi ma wpływ na szybszy wzrost włosów.

Jak pobudzić krążenie?

  1. Witaminy i mikroelementy: wit. z grupy B, wit. C, wapń, magnez, kwasy Omega 3, l-karnityna i koenzym Q10.
  2. Dieta: Czerwone wino - oczywiście stosowane z umiarem tj. od czasu do czasu 1 lampka nie zaszkodzi, a nawet powinna pomóc; surowa cebula - najlepiej dodać ją do surówki; zielona herbata - oprócz zbawiennego działania dla osób odchudzających się, pobudza również krążenie krwi; przyprawy - pieprz cayenne, imbir oraz wyciąg z głogu.
  3. Prysznice - na przemian ciepłą i zimną wodą.
  4. Ćwiczenia - tutaj dowolność: możemy biegać, skakać, robić przysiady, czy kręcić hula-hop.
  5. Masaże - Oprócz skóry głowy, możemy masować całe ciało.

Czego NIE WOLNO robić?

  1. GARBIĆ SIĘ!!! - Ostatnio bardzo ciężko jest mi nad tym zapanować, więc zaczęłam... CHODZIĆ Z KSIĄŻKĄ NA GŁOWIE. (chodzę tylko po domu, kiedy nikogo nie ma, żeby nie było ;)) Wierzcie mi, to pomaga, ponieważ tworzy w nas odruch prostowania się przy chodzeniu czy siedzeniu.
  2. SIEDZIEĆ "NOGA NA NOGĘ"!!! - to bardzo powszechna "forma" :> siedzenia i wszyscy ją lubimy. W każdym razie bardzo ważne jest, abyśmy zapanowały nad tym, ponieważ podczas takiego siedzenia znacznie utrudniamy przepływ krwi po krwiobiegu.
Buziaki,
Onyxia

*UWAGA! Podałam tylko sposoby poprawienia krążenia "domowymi sposobami", jeżeli problem zaczyna sprawiać kłopoty, należy niezwłocznie skonsultować się z lekarzem.

5 komentarzy:

  1. Od zawsze miałam problem z garbieniem się - jako dziecko uczęszczałam do ortopedy oraz na gimnastykę korekcyjną, i nici... kiedy zaczęłam ćwiczyć (na początku Skalpel) to już po tygodniu zauważyłam że moja postawa sie poprawia. Po ponad pół roku świadomego ruchu fizycznego nie garbię się wcale. Zatem polecam ćwiczenia fizyczne nie tylko na pobudzenie krążenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie problem z garbieniem się pojawił się jakoś w tym roku, poza tym kiedy siedziałam "krzywo" i gwałtownie wstałam, robiło mi się ciemno przed oczami, dlatego teraz zwracam na to większą uwagę i dzięki temu udało mi się wyrobić nawyk prostowania się

      Usuń
  2. Oduczam się siedzenia nogę za nogę...
    Kiedyś była to moja ulubiona pozycja siedząca, ale teraz nic z tego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też lubiłam, bo to takie wygodne i ładnie wygląda, ale kiedy dowiedziałam się, że może skrzywić się od tego kręgosłup, przestałam

      Usuń

Każdy otrzymany komentarz to dla mnie wielka przyjemność. ;]
Jeśli dodatkowo zostaniesz tu na dłużej, wtedy będę całkowicie uszczęśliwiona.
Reklama jest niepotrzebna, ponieważ odwiedzam wszystkich obserwatorów i komentujących. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...