23 stycznia 2014

Orzechy nerkowca - Zdrowe odżywianie

Od początku roku odstawiłam słodycze i przestawiłam się na zdrowe odżywianie. Jedynym wyjątkiem jest to, że piję wodę smakową. Tak wiem, to złe, ale o wiele lepsze niż gdybym piła napoje gazowane.

W każdym razie polubiłam wiele zdrowych posiłków i przekąsek, do których wcześniej podchodziłam sceptycznie. Jedną z takich przekąsek są orzechy nerkowca - kiedyś bardzo je lubiłam, ale zapomniałam o nich całkowicie. Ostatnio goszczą w moim jadłospisie bardzo często.


Kosztują ok. 5-8zł/100g. (cena bardzo wysoka w Polsce, ale w Anglii kosztują ponad 2 razy mniej)

Uwaga! Mają bardzo dużo kalorii:


Orzechy nerkowca powinny także zagościć w menu osób uprawiających sport, ponieważ prawie w połowie składają się z tłuszczów (oczywiście nienasyconych, dlatego jedzone z umiarem nie zaszkodzą przy zachowaniu szczupłej sylwetki). Dalej mamy łatwostrawne białko - znowu coś dla aktywnych. Przyswajalne węglowodany to: witaminy z grupy B, wapń, magnez, cynk, potas, żelazo i kwas foliowy.

Dodatkowo korzystnie wpływają na włosy, paznokcie i zęby, a także wspomagają układ krwionośny, nerwowy i kostny.

Słodkie, zdrowe i sycące - można je dodawać do sałatek czy owsianki.
Tylko nie kupujcie solonych!
Na koniec najważniejsze: SĄ PRZEPYSZNE!


Buziaki,

16 komentarzy:

  1. Ja również bardzo je lubię, właściwie to lubię wszystkie orzechy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nerkowce to moje ulubione orzechy :) Mają lekko słodki smak :) Ich ceny są naprawdę wysokie :/

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię je bardzo, ale niestety solone.
    Mimo wszystko i bez niej lubię je podjadać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja raczej takie przekąski jem od święta.. chociaż to co jem idzie coraz bardziej ku lepszemu ;)
    co do wody to tez piję smakową,, gdzie kdys musialam dziennie napic sie coli (moglabym powiedziec ze pokonalam uzaleznienie ) :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. I jaa bardzo lubię te orzechy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem wielką fanką orzechów :-) Chyba każdych, ale najbardziej lubię brazylijskie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię wszelkie orzechy, choć nerkowce jem bardzo rzadko. Najsmaczniejsze są orzechy pekan :) Lubię też migdały i brazylijskie.
    Przy takim jedzeniu kalorie to ostatnie na co należy patrzeć, chyba, że jemy je na kilogramy ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyba jeszcze nie jadłam :o muszę koniecznie spróbować ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbam orzechy : ) właśnie za ten smak i zdrowie! a jednak można połączyć te dwie cechy!

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj tak, zdecydowanie uwielbiam orzechy nerkowca :) Są u mnie zaraz za pistacjami :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Takich to jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam je, są bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dlaczego jeszcze o nich nie słyszałam i przede wszystkim nie jadłam? :O

    OdpowiedzUsuń
  14. Te orzechy chodzą za mną już cały tydzień, w końcu muszę wybrać się do sklepu i je kupić ! :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy otrzymany komentarz to dla mnie wielka przyjemność. ;]
Jeśli dodatkowo zostaniesz tu na dłużej, wtedy będę całkowicie uszczęśliwiona.
Reklama jest niepotrzebna, ponieważ odwiedzam wszystkich obserwatorów i komentujących. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...