15 lutego 2014

Omlet bananowy - zdrowe odżywianie

Postanowiłam dzisiaj wrzucić przepis na śniadanko, które nie będzie zawierało cukru. Potrzebujemy do tego aż 2 składniki:


  • banan*
  • jajko
Przepis:
  1. Wbijamy jajko
  2. Rozbijamy je
  3. Rozgniatamy na papkę banana (najlepiej za pomocą blendera)
  4. Mieszamy jajko z bananem
  5. Nakładamy na włosy (tak naprawdę to nie, ale można spróbować ;D)
  6. (opcjonalnie, ale wtedy wychodzi smaczniejszy) Dodajemy przyprawy wg uznania (ja dodaję cynamon, imbir i odrobinę gałki muszkatołowej)
  7. (opcjonalnie - będzie bardziej puszysty i odrobinę pulchniejszy) Dodajemy szczyptę sody (odrobina nam nie zaszkodzi, a jedynie poprawi smak)
  8. Smażymy (najlepiej na patelni, która nie wymaga tłuszczu; jeżeli wymaga - smarujemy natłuszczonym papierowym ręcznikiem)
I GOTOWE!
SMACZNEGO ;]

*banana możemy zastąpić awokado, tyle tylko, że wtedy dodajemy inne przyprawy

Przepis jest dobry dla ludzi prowadzących aktywny tryb życia, ponieważ doda nam energii na cały poranek. Dodatkowo nie ma dużo kalorii dzięki temu, że nie zawiera mąki. Omlet sprawdzi się u włosomaniaczek, ponieważ to właśnie zdrowa dieta bogata w proteiny (które zawiera jajko) oraz owoce i warzywa (tu: owoc) pomaga naszym włosom.

Buziaki,

14 komentarzy:

  1. Chyba wprowadze taki omlet do swojego jadlospisu, bo moje śniadania są straszne nudne :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Smaczny przepis :) Może wypróbuję :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To tak naprawdę placuszki bananowe :) Przyznaję, że nigdy jeszcze nie jadłam banana na ciepło, może i mogłabym spróbować, ostatecznie przepis jest prosty i za dużo czasu nie stracę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zjadłabym i zrobiła z chęcią tylko nie mam jajek, za to bananów Ci u mnie pod dostatkiem :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Oo, ciekawy pomysł, choć nie wiem, czy nie byłby dla mnie za słodki przez banana, ale z awokado spróbuję, super :)

    OdpowiedzUsuń
  6. fajny pomysł, wypróbuję na pewno ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Robiłam ostatnio takie placuszki i mi nie smakowały, nie wiem co źle zrobiłam :l

    OdpowiedzUsuń
  8. Bana i jajko, tego połączenia jeszcze nie jadłam. Ciekawe jednak, trzeba kiedyś spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pomysł jest bardzo fajny, ale ja omleta trochę inaczej robię: ubijam białko, dodaję żółtko+dowolne składniki :) w sumie i banana też by można było w ten sposób dodać :) muszę wypróbować Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy pomysł, muszę wypróbować, dzięki! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. pychotka :))
    P.S zostałaś nominowana do Walentynkowego Konkursu - Serdecznie Zapraszam :)))
    mybeautyjoy.blogspot.co.uk/2014/02/walentynkowy-konkurs-rozdanie.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam. :D Jadam na śniadanie, na zmianę z owsianką. :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawy pomysł - muszę wypróbować;)

    OdpowiedzUsuń

Każdy otrzymany komentarz to dla mnie wielka przyjemność. ;]
Jeśli dodatkowo zostaniesz tu na dłużej, wtedy będę całkowicie uszczęśliwiona.
Reklama jest niepotrzebna, ponieważ odwiedzam wszystkich obserwatorów i komentujących. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...