5 marca 2014

Czy warto olejować? - Efekty po roku olejowania

Dokładnie 20 lutego minął rok odkąd zaczęłam olejować włosy. Myślałam, że minie dopiero na koniec marca i jakież było moje zdziwienie, kiedy wczoraj zobaczyłam datę mojego pierwszego włosowego zdjęcia. Mogłabym powiedzieć, że wtedy zaczęło się moje włosomaniactwo, ale samego olejowania raz w tygodniu oraz używania jednej maski do włosów nie można było jeszcze nazwać włosomaniactwem. Wtedy był to po prostu początek świadomej pielęgnacji. Dopiero zaczynałam swoją włosową przygodę.

Zamiast opisywać, jakie efekty daje olejowanie, wrzucę zdjęcia i same zobaczycie:
24.02.2014r.
20.02.2013r.


Po lewej zdjęcie moich włosów chwilę przed pierwszym olejowaniem - tydzień po myciu. Rozczesałam je wtedy na sucho!!! i nałożyłam 3 pompki Marionu z olejkiem arganowym. Było to chyba najgorsze zdjęcie moich włosów. Chcę również dodać, że moja pielęgnacja polegała AŻ na jakimkolwiek szamponie z SLS. Włosy były tak suche nie przez to, że je suszyłam lub prostowałam, (ponieważ używałam tych urządzeń kilka razy w roku) ale dlatego, że podczas corocznych, kilkutygodniowych wypadów nad morze, opalałam się w rozpuszczonych włosach, niczym ich nie zabezpieczając ani przed słoną wodą ani tym bardziej przed słońcem. Pamiętam dobrze, że kiedy wychodziłam z wody, wystawiałam włosy na słońce!!! żeby wyschły!!! 
NIGDY!!! PRZENIGDY TEGO NIE RÓBCIE!!!
Po prawej natomiast widać zdjęcie z dnia dzisiejszego. Włosy 2 dni po myciu.

Oleje, jakich używałam:

- olej rzepakowy
- olej lniany
- olejek Alterra z limonką i oliwą
- Khadi
- olejek Alverde różany
- olejek Alverde kokosowy
- olej rycynowy
- olej arganowy
(prawdopodobnie używałam jeszcze jakiegoś, ale nie pamiętam ;D)

Moje pierwsze doświadczenia z olejowaniem nie były jakieś niezwykłe. Ot, takie tam, tłuste włosy. Pamiętam, że myłam je wtedy szamponem z Joanny z miodem i cytryną jednokrotnie, co na początku kilka razy skończyło się niedomytymi włosami. Używałam wtedy jakiejś maski silikonowej z Dove raz w tygodniu. Obecnie bez problemu zmywam olej odżywką (myję nią włosy 2 razy).

Przez cały rok olejowałam tylko raz w tygodniu (były momenty, kiedy nakładałam olej co 2-3 dni), a w tym czasie moje włosy stały się nawilżone, gładkie, lśniące i co najważniejsze - zdrowe. (proste są z powodu encanto) Dlatego warto olejować. Czasami na efekty trzeba czekać, ale lepiej spożytkować czas, zamiast pozwolić mu minąć.

*Oczywiście przemiana moich włosów nie była zasługą jedynie olejowania, ponieważ używałam wiele masek, odżywek czy zabezpieczaczy końcówek. Ważna jest także dieta, podcinanie końcówek i inne sprawy. ale to właśnie nakładanie oleju przyczyniło się do zmiany moich włosów na lepsze.

Buziaki,

23 komentarze:

  1. kolosalna różnica, nie ma co :-) gratuluje efektu!

    OdpowiedzUsuń
  2. W jaki sposób układałaś włosy na zdjęciu po prawej? Suszenie na szczotce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, są wciąż proste po Encanto. ;]

      Usuń
  3. U mnie 25 lutego minął rok olejowania, efekty podobne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo podoba mi się ostatnie zdanie, które napisałaś (oczywiście nie to pod gwiazdkę ;) ), a włosy...co tu dużo mówić, mam nadzieję, że za rok też pochwalę się takimi efektami. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Niesamowite jak bardzo się zmieniły! Też staram się często olejować, ale chyba jeszcze nie trafiłam na odpowiedni dla mnie olej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Widać ogromną różnicę! Na duży plus! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Masz śliczne włoski teraz i takie proste :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mega zmiana! Teraz takie gładkie i śliskie! Widać różnicę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna zmiana, masz teraz cudowne włosy ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. duża różnica :) olejowanie jest najlepsze ; ))

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow! Niesamowita różnica. Piękne masz teraz włosy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ja też będę to zawsze powtarzała olejowanie, olejowanie, olejowanie!!!!!! efekty są super:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kto by pomyślał,że olej może zdziałać takie cuda.
    Sama przekonuje się na sobie,że gdyby nie olej,moje włosy byłyby w fatalnym stanie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. No i zachęciłaś mnie do pracy nad sobą (ah, to lenistwo) :)

    OdpowiedzUsuń
  15. jak myć włosy odżywką ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najpierw polewamy włosy wodą. Następnie nakładamy na nie odżywkę. Najpierw u nasady - tak, jak byśmy wcierały wcierkę. Masujemy skórę głowy. Później nakładamy odżywkę na długość włosów. Spłukujemy. Dla lepszego efektu warto powtórzyć każdą czynność, czyli myjemy włosy odżywką 2 razy. ;]

      Usuń
  16. hehe robiłam tak samo, niczym włosów nie zabezpieczałam przed słoną wodą czy słońcem, żyłam nawet w przekonaniu, że jeżeli moje włosy będę wystawiać na słońce to nie będą się tak często przetłuszczać ;) Jeszcze przez 9 lat chodziłam raz w tygodniu na basen z chlorowaną wodą..
    mogę spytać, co ile podcinasz końcówki włosów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Końcówki, kiedy były bardzo zniszczone i porozdwajane, podcinałam średnio co 3 miesiące, ale obecnie są już zdrowe i wystarczy im podcięcie raz na 6 miesięcy. ;]

      Usuń

Każdy otrzymany komentarz to dla mnie wielka przyjemność. ;]
Jeśli dodatkowo zostaniesz tu na dłużej, wtedy będę całkowicie uszczęśliwiona.
Reklama jest niepotrzebna, ponieważ odwiedzam wszystkich obserwatorów i komentujących. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...