21 maja 2014

Zdrowe odżywianie - masło orzechowe

Niedawno w mojej okolicy otworzyli hipermarket, co przypomniało mi o tym, że bardzo dawno nie jadłam masła orzechowego. Mam daleko do większych miast i kiedy chciałam kupić masło orzechowe pozostawał mi tylko Rossmann (ale jakoś nie mogę przekonać się do ich masła) i Lidl raz na kilka miesięcy, kiedy mają je w swojej ofercie przez tydzień. Wykorzystałam więc okazję i w dzień otwarcia odwiedziłam wcześniej wspomniany sklep, gdzie kupiłam słoik kremowego masła orzechowego.

Postanowiłam sięgnąć po nie, ponieważ nie jem słodyczy i uważam, że masło orzechowe jest dla nich świetnym zamiennikiem. Oczywiście w każdym (oprócz domowego) znajdziemy cukier. Jednak zamiast zjeść coś słodkiego wybieram zdrowsze masło orzechowe.

Cena za ok. 350g wynosi od 8-10zł.

Znajdziemy w nim witaminy takie jak: A, B3 (PP), B9, B11 i E oraz makroelementy: fosfor, magnez, sód, potas, wapń, żelazo, cynk, miedź, mangan i jod które jak wiemy korzystnie wpływają także na włosy.

Uwaga! Jest bardzo kaloryczne, ponieważ w 100 gramach zawiera ok. 600kcal! Ale przecież nie zjemy całego słoika na jeden raz... Dobra wiadomość jest taka, że przy niewielkich ilościach spożywanych często wspomaga odchudzanie, ponieważ sięgając po masło orzechowe nie mamy ochoty na coś niezdrowego (cukierki, chipsy) i tym samym jemy coś zdrowszego.

Jeśli chodzi o skład, to znajdziemy w nim oczywiście orzeszki ziemne, oleje, sól i cukier. Najlepiej, aby w składzie było jak najwięcej orzechów (powyżej 90%), ponieważ im mniej orzechów, tym więcej innych składników (w tym cukru). Sądzę, iż nie powinno się kupować masła z zawartością mniej niż 70% orzechów w składzie. Poniżej znajdują się 3 naklejki z różnych maseł orzechowych z różnych sklepów:

składniki: orzeszki ziemne (91%), cukier, utwardzony olej sojowy, sól


Jak widać, najzdrowsze z nich jest to z ostatnim składem, ponieważ zawiera 91% orzeszków ziemnych w składzie. Dodatkowo, cukier znajduje się na ostatnim miejscu, więc jest go najmniej.

Uwielbiam smarować nim jabłka, banany lub winogrona - zdrowa, szybka i smaczna przekąska.

Buziaki,

19 komentarzy:

  1. Bardzo lubię masło orzechowe, wybieram takie z jak najmniejszą ilością cukru :) Owoców nim nie smaruję, bo mi smakowo nie pasuje, poza tym owoce same są słodkie ;) Ale lubię np do owsianki dodać, albo smaruję sobie wafle ryżowe.

    OdpowiedzUsuń
  2. nie używam maseł do ciała,ale na ten orzech bym się skusiła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, ale masło orzechowe jest do jedzenia. ;)

      Usuń
  3. Taka zdrowa dieta to ja rozumiem :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jednak wolałabym sama takie zrobić, też olej sojowy i tłuszcz palmowy to naprawdę zbedny, niedrowy dodatek, przecież orzeszki same w sobie mają olej:)

    OdpowiedzUsuń
  5. nigdy nie jadłam masła orzechowego :o :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja lubię słodycze :) a chciałabym je ograniczyć. Może kiedyś się skuszę na taki zamiennik :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę w końcu wypróbować jakieś masło orzechowe :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam masło orzechowe, zazwyczaj robiłam je sama w domu jednak ostatnio spaliłam blender ;((

    OdpowiedzUsuń
  9. kurcze super, muszę sobie kupić takie naturalne masło orzechowe a nie jakąś nutellę.

    OdpowiedzUsuń
  10. koniecznie muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam maslo orzechowe z bananem :D

    OdpowiedzUsuń
  12. słuszałąm o tym, że w Lidlu jedno z tych maseł (bo jest w dwóch wersjach, chodzi mi o tą wersję crunchy) wypada najlepiej w porównaniu z wieloma innymi firmami. No i jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  13. jejciu jak ja dawno nie jadłam takiego masełka muszę je zakupić, koniecznie

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja też lubię takie masełka saa genialne :)
    Zapraszam do mnie przy okazji :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Hej, dziewczyny polecam Wam zrobić własnoręcznie masełko orzechowe!! Jestem maniaczką orzechową i naprawdę takie domowe jest najlepszego, pod względem smaku i oczywiście braku "dziwnych" składników :-)
    Na moim blogu specjalnie podałam instruktaż, zapraszam: http://siostraelwa.blogspot.com/2013/11/jak-zrobic-maso-orzechowe.html

    OdpowiedzUsuń
  16. uwielbiam banana z maslem orzechowym!

    OdpowiedzUsuń
  17. Nigdzie nie mogę znaleźć dobrego masła orzechowego. Chyba zapoluję na to z Rossmanna;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mniam, zrobiłaś mi smaka... Ja jeszcze zwracam uwagę, żeby te tłuszcze w składzie nie były utwardzane ;)

    OdpowiedzUsuń

Każdy otrzymany komentarz to dla mnie wielka przyjemność. ;]
Jeśli dodatkowo zostaniesz tu na dłużej, wtedy będę całkowicie uszczęśliwiona.
Reklama jest niepotrzebna, ponieważ odwiedzam wszystkich obserwatorów i komentujących. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...