7 listopada 2014

Mycie włosów odżywką: Zalety i wady

Pierwszy raz użyłam odżywki zamiast szamponu w styczniu bieżącego roku. Po prawie roku zauważyłam mnóstwo różnic, o których dzisiaj napiszę, a także pokażę jak zmieniły się moje włosy odkąd myję je odżywką (wpływ miało na to M.IN. mycie odżywką; zdjęcia ciężko porównać, ponieważ zostały zrobione o innych porach):
lewe: styczeń (z lampą), prawe: obecnie (w świetle dziennym)

Zalety:
- Włosy nie będą przesuszone
- Szybciej staną się zdrowe
- Oszczędza czas, ponieważ używamy tylko jednego produktu do dwóch zadań oraz szybciej dobierzemy odżywkę zamiast oddzielnie odżywkę i szampon
- Oszczędza pieniądze
- Po dobraniu odpowiedniej odżywki włosy będą miękkie i lśniące
- Dociążymy włosy i zapobiegniemy ich puszeniu i elektryzowaniu

Wady:
- Włosy nie będą miały tyle objętości co po umyciu szamponem
- Co gorsze, w przypadku nieumiejętnie dobranego kosmetyku, włosy staną się przyklapnięte
- W przypadku źle nałożonego i spłukanego produktu włosy będą ulizane i niedomyte

Przy tylu zaletach mogę przymknąć oko na te drobne wady, ponieważ znalazłam odpowiednie odżywki i nauczyłam się je stosować tak, aby przynosiły same korzyści. Oczywiście ok. raz w miesiącu oczyszczam włosy szamponem aby pozwolić im na porządne oczyszczenie i przyszłe wchłanianie składników odżywczych.

U mnie najlepiej sprawdzają się odżywki Balea:

wizaż
chociaż obecnie całkiem dobrze sprawdza się także:

wizaż

Można też używać niektórych odżywek b/s jak np.:

wizaż
___________________________________________________________________
Od przyszłego tygodnia rozpoczyna się promocja 1+1 w Rossmannie. A tymczasem do przejrzenia gazetka:


Buziaki,

78 komentarzy:

  1. masz piękne lśniące włosy, pierwszy raz słysze o tej metodzie ale widząc efekty u Ciebie chyba spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. ;]
      Mycie odżywką tylko częściowo wpłynęło na wygląd moich włosów, ale rzeczywiście szybciej przywróciło im zdrowy wygląd.

      Usuń
  2. Ja tez uzywam odzywki z Balea, wersja z mango i aloesem :-)
    Twoje wlosy wygladaja na zdrowsze i bardziej nawilzone ! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. mam własnie spróbować myć włosy odzywką i mnie jeszcze bardziej zacheciłaś do tego, żeby spróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja od dwóch miesięcy co drugie mycie wykonuję właśnie odżywką i jestem bardzo zadowolona, ale niestety potwierdzam, że wady istnieją. Choć w moim przypadku ukazały się dopiero po kilku myciach, bo po pierwszych byłam maksymalnie zakochana:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Moje włosy niestety nie polubiły takiego sposobu mycia włosów :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Przez jakiś czas myłam odżywką i też włosy mi odżyły, jednak musiałam je myć częściej.

    Włosy masz bardzo ładne i widać zmianę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. ;]
      Mi póki co wystarcza oczyszczanie raz w miesiącu, ale wszystko się może zmienić.

      Usuń
  7. muszę w końcu wypróbować tę metodę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie myłam włosów odżywką, ale słyszałam o tej metodzie i może kiedyś ją wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie próbowałam mycia odżywką i w zasadzie nie zagłębiałam się jeszcze w ten temat i nie wiem na czym to polega do końca ale śliczny efekt dało na Twoich włosach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. ;]
      Metoda polega na nałożeniu odżywki na włosy, wmasowaniu jej w skórę głowy i pozostawieniu na kilka minut. Ja zawsze powtarzam tą czynność 2 razy.

      Usuń
    2. Ale włosy są czyste po takim zabiegu? Nie obciąża zbytnio włosów? Mam problem z szybkim przetłuszczaniem :(

      Usuń
    3. Moje są czyste, czasami nawet, przy drugim nakładaniu odżywki tworzy się piana, więc coś tam myje. :D Wszystko zależy od odżywki, możesz spróbować jedną z najlżejszych, jaką jest Joanna Naturia z pokrzywą i zieloną herbatą. Nie powinna obciążać i powinna być w sam raz. Jeżeli się nie sprawdzi, to chyba będziesz musiała zrezygnować z tej metody...

      Usuń
    4. Spróbuję :) wg Twojej metody :)

      Usuń
  10. Chciałam się przekonać, ale to nie dla mnie. Nawet nie mogę używać cięższych szamponów bo od razu mega przyklap ;/

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy jeszcze nie myłam włosów odżywką, ale wydaję mi się że ja nie umiałabym ich dobrze nią umyć..

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeszcze nie próbowałam tego sposobu choć wiele o nim słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. No no ciekawie czas i na mnie z wyprobowaniem :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja chyba spróbuję tego sposobu na moje biedne, zniszczone włosy :c

    OdpowiedzUsuń
  15. Dawno już nie myłam włosów odżywką. Jestem ciekawa jak teraz zareagują na taki eksperyment.

    OdpowiedzUsuń
  16. Czasami tak robię ale przeważnie z rozpędu nalewam szampon ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. WITAJ :)
    Mam pytanie. Czy warto stosować jakieś pilingi bądź kosmetyki, które oczyszczą skórę głowy. Dodam również, że ostatnio moje włosy częściej są tak jakby przetłuszczone, nie wiem czy mogłoby to być spowodowane tym iż przenawilżyłam włosy czy też skóra głowy potrzebuje jakiegoś pilingu?
    Pozdrawiam,
    DOMINIKA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Dominiko ;]
      To wszystko zależy, ale dostosowując do własnych potrzeb, moim zdaniem, na początku raz na miesiąc, powinnaś spróbować peelingu i oczyszczania:
      Łyżkę cukru wymieszaj z łyżką delikatnego szamponu (np. Babydream, Natura Siberica), nałóż na skórę głowy robiąc przy tym masaż. Spłucz. Umyj włosy szamponem oczyszczającym bez silikonów (np. Barwa, Joanna Naturia). To powinno pomóc.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  18. ja myję odżywką włosy,ale tylko na długości ;) efekt jest świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Onyxia, czy mogłabyś zrobić jakiegoś posta bądź filmik na temat swoich paznokci, często piszesz, że zażywasz tabletki, które wpływają na wygląd twoich paznokci + prosiłabym o jakieś zdjęcia ich, chciałabym zobaczyć efekty.
    PS- jakie odżywki stosujesz do paznokci?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się napisać coś w tym miesiącu. ;]
      Stosuję odżywkę Eveline 8w1.

      Usuń
  20. masz instagrama?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Załóż załóż prosimy ;]]

      Usuń
  21. U mnie naturia b/s z pokrzywą sprawdziła się świetnie jako szampon + ten cudowny zapach :) Balsamy mrs' potters też są w tej roli niezastąpione (jedno mycie tym balsamem i nie ma śladu po całonocnym olejowaniu), jednak nie polecam maski i balsamu Gloria do mycia włosów, bo w moim przypadku te produkty sobie z tym nie radzą. Na długości włosy wyglądają w miarę dobrze, ale u nasady są lekko niedomyte i po rozpuszczeniu włosy szybko klapną.

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękne włosy, to jest mój wymarzony kolor! <3 Bardzo boję się umyć włosy odżywką, bo nawet po samym szamponie moje włosy bardzo szybko się przetłuszczają (myję je codziennie). Ale w sumie faktycznie po tej Balei moje włosy były dłużej świeże, więc zastosuję ją do mycia? :) A ile Tobie zajęło szukanie idealnej odżywki? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo mi miło. ;]
      Idealnej odżywki chyba nigdy nie znajdę, ale wszystkie, które stosowałam, spełniły swoje zadanie. U mnie wyglądało to tak, że po prostu użyłam odżywki Balea, którą ktoś polecił na blogu i byłam zadowolona. Kiedy się skończyła, znalazłam w internecie odżywki do mycia, które zostały sprawdzone przez inne blogerki, wybrałam jedną, kupiłam, użyłam itd.

      Usuń
  23. Ja się nie mogę przekonać do metody OMO ;) Lubię bardzo szampony, ale staram się sięgać po te delikatne. Wiem, że na moich kręconych włosów odżywką mogłoby być super rozwiązaniem i dawać niezłe efekty, ale gdzieś nie chce ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Muszę wypróbować tą technikę ;)!

    OdpowiedzUsuń
  25. Rzeczywiście widać efekty. Ja bym wypróbowała tą metodą, bo podobno nieźle podkreśla fale, a to by mi się przydało:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ciekawa ta metoda bo pierwszy raz o niej słyszę ;-)

    OdpowiedzUsuń
  27. Kurczę, piękny efekt! Jakoś nie mogę się przekonać do tej metody, ale po tym co ja tu widzę :-)

    OdpowiedzUsuń
  28. Twój wpis skłonił mnie do ponownego zgłębienia tajników mycia odżywką, jednak na youtube przekierowało mnie na to: https://www.youtube.com/watch?v=00tfJdFJ5eg&list=UUYZg2sUKOEhAQn8JNjTM3kg&index=7 myślisz, że dałabyś radę myć włosy tylko wodą? :)

    Pozdrawiam,
    Kate

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Kate,
      Nigdy nie próbowałam, ale wpis o myciu włosów wodą pojawił się już na blogu. Może kiedyś spróbuję, ponieważ wiem mniej więcej jak to wygląda w teorii. Wszystko jest możliwe. ;]
      Również pozdrawiam.

      Usuń
  29. Piękne masz włosy:)
    Ja kilka razy myłam włosy odżywką, ale mam je dość długie i dla mnie to zbyt czasochłonne, bo wystarczyła mała niedokładność i miałam niedomyte włosy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. ;]
      Każdy lubi coś innego. Ja za pierwszym razem nie potrafiłam domyć włosów szamponem po nałożonym oleju, a teraz bez problemu udaje mi się to zrobić odżywką.

      Usuń
  30. Ja chyba nie dałabym rady tak bardzo zmienić swoich przyzwyczajeń i zacząć myć włosy odżywką ;D
    Chyba pozostanę "tradycjonalistką", która do mycia włosów używa przede wszystkim szamponu :))

    OdpowiedzUsuń
  31. Nigdy nie myłam włosów samą odżywką. Obawiam się, że u mnie by się to nie sprawdziło...

    OdpowiedzUsuń
  32. Nigdy nie słyszałam o tym, żeby myć włosy odżywką. U mnie to nie przejdzie, bo lubię mieć burzę włosów. A w dociążonych będę wyglądała jak ulizana.

    OdpowiedzUsuń
  33. Jakakolwiek odżywka to podstawa zdrowych włosów! :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Od czasu do czasu umycie odżywką nie jest złe, ale mi jakoś odżywek nie chce się stosować. Ładne masz włosy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. ;]
      Metoda nie dla wszystkich.

      Usuń
  35. Ja wolę tradycyjny sposób, zazwyczaj przed myciem nakładam na włosy oleje, kremy, więc potrzebuję szamponu dobrze oczyszczającego, a potem odżywka

    OdpowiedzUsuń
  36. Moje przetłuszczające się włosy niestety nie polubiły tej metody :( Ale dobrze, że u Ciebie się sprawdza :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Swego czasu myłam włosy odżywką, ale w niektórych przypadkach musiałam ponowić czynność bo ja zle spłukałam. Tym samym dodaje sobie roboty... Tak więc stawiam na szampon a później odzywkę od polowy włosów. Wszystko mi je obciąża... Masakra jakas :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Ja jakoś nie mogę przekonać się do mycia odżywką, ale ja dopiero uczę się mycia włosów co drugi dzień! :)

    OdpowiedzUsuń
  39. masz piękne włosy. nie wiem czy dałabym radę myć włosy samą odżywką...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. ;]
      Musisz spróbować, ponieważ kto wie, może akurat się sprawdzi.

      Usuń
  40. Próbowałam myć włosy odżywką, ale nie za często stosuję tą metodę.

    OdpowiedzUsuń
  41. Jak to możliwe, że taka wlosomaniaczka jak ja jeszcze Cię nie obserwuje? czas to zmienic, jestes juz u mnie w obserwowanych:) dzieki za miły komentarz u mnie, zapraszam czesciej:) ja nie polubilam mycia wlosów odzywką, za to lubie metodę omo:)

    OdpowiedzUsuń
  42. Dziekuje :)

    http://obiektyw-mym-okiem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  43. ja nie nakładam odżywki na skalp tylko od ucha i metoda świetnie się sprawdza na moich suchych i kręconych włosach :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Mi mycie odżywką niestety nie służy, stosuję za to metodę SOS - szampon -> odżywka -> szampon. W takim wydaniu moje włosy czują się najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Ja jeszcze nie próbowałam mycia włosów odżywką. :P

    OdpowiedzUsuń
  46. ja mam bardzo cienkie włosy i jeśli umyłbym je odżywką to wyglądałby okropnie ale fajnie, że u Ciebie się sprawdzają :)

    OdpowiedzUsuń
  47. hmm, chyba będę próbować tego sposobu! :D

    OdpowiedzUsuń
  48. Czytam o tym i czytam, ale jeszcze nie próbowałam. Sposób jest jednak na tyle chwalony, że chyba się zdecyduję :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Obawiam się, że u mnie by się to nie sprawdziło, ale jest to z pewnością mniej inwazyjne niż codzienny szampon:)

    OdpowiedzUsuń
  50. Myję metodą OMO i jestem bardzo zadowolona . Oddaj włosy! <3

    OdpowiedzUsuń
  51. Próbowałam z Joanną, ale niestety się nie sprawdziła... ;)

    OdpowiedzUsuń
  52. W moim przypadku mycie lub używanie odżywki odpada całkowicie. Włosy wyglądają jak tłuste.

    OdpowiedzUsuń
  53. Piękne włosy. Jednak ja nie za bardzo jestem przekonana, aby myć włosy odżywką...
    surimanui.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. ;]
      Sposób mycia nie dla każdego.

      Usuń
  54. Ja próbowałam myć odżywką, ale mam tak cienkie włosy, że przyklapnięcie sprawiło, jakbym w ogóle prawie włosów nie miała, a dwa, włosy wieczorem już były przetłuszczone, pomimo tego, że umyłam odżywką włosy prawidłowo :) Jakoś nie widze sposobu, żebym się zaprzyjaźniła z tą metodą, ale raz na jakiś czas mogę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  55. Raz umyłam włosy odżywką i jeśli chodzi o ich wygląd to było OK, ale to było dziwne doświadczenie, bo odżywka się nie pieni, do czego jestem przyzwyczajona podczas mycia. Na pewno będę jeszcze do takiego mycia wracała, z czasem może wyrobię nawyk :-)

    OdpowiedzUsuń
  56. To fajny sposób ale nie na każdy rodzaj włosów . cienkie to nie radzę bo oklapną

    OdpowiedzUsuń
  57. Niestety u mnie ta metoda kompletnie się nie sprawdza. Czym i jak bym nie umyła zawsze wyglądają po prostu niedobrze. Niestety:(
    Zapraszam do siebie : http://recenzjeuzolzy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  58. No właśnie nie do każdego rodzaju włosów ma to zastosowanie, na moich cienkich włosach się nie sprawdza, niestety!

    OdpowiedzUsuń
  59. Naprawdę dało Ci się je dokładnie oczyścić i od razu po umyciu i wysuszeniu nie masz u nasady tłustej lekko stwardniałej "skorupki"? Rozumiem, że pod koniec dnia są już znów do mycia, nie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z natury miałam włosy kręcone i suche, a na zmianę ich wyglądu wpłynęło mnóstwo czynników (głównie olejowanie i keratynowe prostowanie). Kiedyś postanowiłam wypróbować mycie odżywką i byłam tak zadowolona, że metodę tę stosuję do dzisiaj. ;] Nic złego się nie dzieje, żadnych "skorup", a włosy myję raz na 6-7 dni, ponieważ cały czas są świeże (mam tak całe życie).
      Co do odżywek, to moją ulubioną jest Balea (dostępna w drogerii DM np. w Libercu :D).

      Usuń

Każdy otrzymany komentarz to dla mnie wielka przyjemność. ;]
Jeśli dodatkowo zostaniesz tu na dłużej, wtedy będę całkowicie uszczęśliwiona.
Reklama jest niepotrzebna, ponieważ odwiedzam wszystkich obserwatorów i komentujących. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...