25 listopada 2014

Oczyszczanie, detox i peeling włosów

Ostatnio zauważyłam, że włosy są przyklapnięte po myciu oraz bardzo łatwo je przeciążyć. W niedzielę stwierdziłam, że pora na oczyszczanie, dlatego zmieszałam szampon z pokrzywą Barwa z Baleą do włosów ciemnych. Nałożyłam, wmasowałam i spłukałam, a następnie zrobiłam peeling z szamponem do włosów suchych Natura Siberica i spłukałam. Na koniec nałożyłam odrobinę odżywki Garnier awokado i masło karite, rozczesałam i spłukałam zimną wodą. Po wyschnięciu prezentowały się tak:


Oczyszczanie włosów polega na (w moim przypadku najlepiej dwukrotnym) użyciu szamponu z silnym składnikiem myjącym (SLS, SLES), którego zadaniem jest dokładne zmycie wszystkich nadbudowanych składników (np. silikonów) oraz umożliwienie wchłonięcia się przyszłych składników odżywczych (np. olejów dostarczanych wraz z maską do włosów).
Osoby, które myją włosy każdego dnia szamponem posiadającym w składzie Sodium Lauryl Sulfate, automatycznie je oczyszczają. Jednakże te, które myją włosy delikatnym szamponem lub odżywką, powinni oczyszczać włosy, kiedy zauważą, że większość kosmetyków powodują obciążenie i przyklap, są matowe lub zbijają się w strąki. W moim przypadku jest to raz w miesiącu, chociaż czasami raz na 3 tygodnie. U każdego sprawdza się coś innego. Może się okazać, że będzie trzeba oczyszczać włosy raz w tygodniu. Wystarczy obserwować ich wygląd.
Czasami może się zdarzyć, że po użyciu źle dobranego szamponu, nasze włosy nadal będą przyklapnięte. Wtedy możemy albo użyć innego szamponu albo spróbować wykonać peeling mieszając łyżkę cukru z łyżką szamponu, który spowoduje odbicie od nasady.
Detox włosów to pozwolenie włosów na odpoczynek od wszelkich olejów, płukanek, szamponów i odżywek. Polega na zaprzestaniu używania kosmetyków i wprowadzenia np. mycia włosów sodą oczyszczoną, czyli jednoskładnikowymi preparatami.
________________________________________________________________________
A tymczasem w Naturze -40% na kosmetyki niektórych marek (KLIK W OBRAZEK):

Viewer_small_gazetka-47-00

Buziaki,

33 komentarze:

  1. Ladne wloski :-) ja tez uzywam Barwy i cukru jako peeling.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim włosom też już się przyda taki detoks. Ostatnio są jakieś bez życia.

    OdpowiedzUsuń
  3. śliczne włosy, ja raz na dwa tygodnie funduję moim włosom oczyszczanie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uhuhu taki detox chyba dla mnnie bardz źle by sie skończył :) ale u Ciebie pięknie !

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja oczyszczam wlosy SLSem raz na tydzień, a na co dzień uzywa facelle, ten cukowy peeling to fajna sprawa:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo zdrowo wyglądające włosy, a o myciu sodą nie słyszałam...

    OdpowiedzUsuń
  7. Peeling włosów? Nigdy wcześniej o tym nie słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczne :)
    Ja też oczyszczam Barwą, ale i tak myję mocniejszymi szamponami. nie wiem, jakoś nie mogę przekonać się do tych delikatniejszych...

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczne włosy. :) Nigdy nie robiłam peelingu ale przy następnym myciu muszę spróbować. :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Masz śliczne włosy :) gęste, długie i lśniące :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ale w rzeczywistości nie są takie gęste. :)

      Usuń
  11. Ale masz cudowne włosy! Moje, przez ich nadmierne wypadanie, nie są gęste... Za to są bez życia i oklapnięte :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, ale moje również wypadają. Obecnie to normalne, ponieważ jest jesień. ;]

      Usuń
  12. bardzo ładne włosy a jak lśnią ! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jakie śliczne włosy! Fenomenalne. :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ani detoxu ani peelingu na włosy/skórę głowy nie próbowałam...i chyba jednak pozostanę przy stosowaniu mocno oczyszczających szamponów ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Super lśniące, zdrowe włoski! :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. peelingu jeszcze nigdy nie robiłam a oczyszczanie włosów zawsze z szamponem Wax Pilomax. Polecam

    OdpowiedzUsuń

Każdy otrzymany komentarz to dla mnie wielka przyjemność. ;]
Jeśli dodatkowo zostaniesz tu na dłużej, wtedy będę całkowicie uszczęśliwiona.
Reklama jest niepotrzebna, ponieważ odwiedzam wszystkich obserwatorów i komentujących. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...