6 grudnia 2014

Bezsilikonowa pielęgnacja włosów: Zalety i wady

Jednym silikony służą, a innym nie. Większość nie zdaje sobie sprawy z tego, czy ich używa czy nie. Osobiście nie stosuję silikonów już od ponad roku i nie narzekam na kondycję swoich włosów. Stawiam na bezsilikonową pielęgnację, ponieważ zalety są dla mnie wystarczające, abym zrezygnowała z użycia silikonów.

Zalety:

  1. Włosy są zdrowe, lśniące i mocne w rzeczywistości.
  2. Mam satysfakcję, że doszłam do takiej kondycji sama.
  3. Efekty są prawdziwe. Nie martwię się, że kiedy oczyszczę włosy z silikonów i innych "oblepiaczy", moje włosy pokażą swoją "prawdziwą naturę", czyli będą suche, spuszone i zniszczone (jak w przypadku sław, które po zmyciu tony lakieru i preparatów z silikonami mają wielkie siano na głowie).
  4. Bez obaw możemy używać kosmetyki naturalne na skórę głowy, ponieważ świetnie na nią wpłyną np. wcierki. Czy ktokolwiek widział wcierkę z silikonami, które mają wspaniałe działanie?
  5. Składniki odżywcze nie obciążą nam włosów i nie nadbudują się tak szybko jak silikony.
Wady:

  1. Kosmetyki naturalne mogą podrażnić skórę głowy a nawet wywołać reakcję alergiczną. Niektóre osoby mogą mieć uczulenie na pewne składniki odżywcze.
  2. Składniki odżywcze mogą obciążać włosy. Skład kosmetyku może być bogatszy i treściwszy, który powoduje przyklapnięcie włosów.
  3. Składniki naturalne mogą wysuszać włosy. Jeżeli weźmiemy np. maskę Alterra z granatem i aloesem, zauważymy, że ma mnóstwo składników roślinnych - humektantów (aloes, granat, pantenol), które przy zbyt małej ilości olejów (emolientów) zatrzymujących wodę, pobiorą ją z otoczenia, co będzie skutkowało wysuszeniem włosów.
  4. Zimą, kiedy zakładamy swetry, szale, kurtki, narażamy niezabezpieczone silikonami włosy na zniszczenia mechaniczne i rozdwojone końcówki. (Dlatego jest to jedyna pora roku, kiedy robię wyjątek i nakładam krem do rąk z silikonami na końcówki przed wyjściem z domu, ponieważ gdy pomyślę o ocierających się włosach, które dodatkowo czasami mogą zostać przypięte przez zamek, )
  5. Musimy długo czekać na efekty.
Lista silikonów: KLIK

Polecam pielęgnację bez silikonów, ponieważ jestem zwolenniczką naturalnej pielęgnacji. Jednak rozumiem, że wielu osobom silikony służą, lecz ja wolę je używać tylko wtedy, kiedy naprawdę muszę.
______________________________________________________________
A do końca ważności gazetki z Rossmanna tylko 3 dni!
Viewer_small_rossek_01
KLIK KLIK KLIK

Buziaki,

25 komentarzy:

  1. Niestety sławny Jantar po zmianie składu ma jednocześnie silikon, polyquaternium i PEG :) Dość dużo jest wcierek z silikonami :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, wiem. Miałam na myśli to, że nie ma wcierek z silikonami, które okazałyby się hitem (tak jak Jantar przed zmianą składu). ;]

      Usuń
  2. Moje włosy są bardzo trudne i bez dodatku jakichkolwiek silikonów niestety ani rusz..
    Takie multi naturalne kosmetyki mam wrażenie, że sprawdzają się jedynie u osób, które z natury mają całkiem fajne włosy :)
    Mam nadzieję, że kiedyś dorwę taki kosmetyk w pełni naturalny aby rozprawił się z moimi włosami tak, jak tego oczekuję :)

    Buziaki
    xo xo xo xo xo



    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie taka zupełnie bez silikonowa pielęgnacja się nie sprawdza, może to kwestia tego że włosy są rozjaśniane i wysokoporowate. I w związku z tym potrzebują silikonów do codziennej pielęgnacji aby zupełnie nie stracic blasku i zwyczajnie nie połamać się przy czesaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moim włosom raczej nie straszne silikony, choć czasami używam kosmetyków bez nich i też dobrze się sprawdzają :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja już w końcu nie wiem czy te sylikony to dobre czy złe są :D

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie całkowite odstawienie silikonów źle się skończyło. Teraz używam ich ale z głową.

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie też bez silikonowa pielęgnacja odpada, może gdybym miała zdrowe włosy byłoby lepiej, a obecnie po odstawieniu silikonów musiałabym chodzić tylko w związanych włosach...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie... moje włosy gdyby były zdrowe;p

      Usuń
  8. Ja stosuję odżywki z silikonami na przemian z bezsilikonowymi:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cześć! Śledzę Twojego bloga już od jakiegoś czasu i w związku z zabawą Liebster Blog Award chciałam Cię nominować :) Serdecznie zapraszam i życzę miłej zabawy!
    Link do wpisu i pytań dla Ciebie: http://wlosy-of-tyska.blogspot.com/2014/12/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ale już brałam udział. ;]
      Zamiast tego, odpowiem na pytania na Twoim blogu.

      Usuń
  10. U mnie niestety bezsilikonowa pielęgnacja się w ogóle nie sprawdza, ale obecnie jak oczyszczam z nich włosy to już nie pokazują "swojej prawdziwej natury" bo udało mi się doprowadzić je do w miarę dobrego stanu i bez tych magicznych silikonów nie wyglądają źle :)

    OdpowiedzUsuń
  11. moje kudły z ŁZS unikają tylko SLS i hdmdmd w szamponach, ale odżywki z silikonami im nie przeszkadzają :D

    OdpowiedzUsuń
  12. u mnie niestety pielęgnacja bez silikonów się nie sprawdza ja mam włosy wysokoporowate i falowane :)

    OdpowiedzUsuń
  13. W moim przypadku pielęgnacja bez sylikonów nie służy włosom niestety .
    Dołączam do obserwowanych :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Próbowałam odstawiać silikony, ale o ile metoda sprawdziła się jak miałam krótsze włosy, o tyle teraz muszę je zabezpieczać przynajmniej na końcach, bo nie wychodziłabym od fryzjera :-(

    OdpowiedzUsuń
  15. Przy moich zniszczonych włosach silikony jako zabezpieczanie końcówek to podstawa :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja przez prawie rok stosowałam pielęgnację bezsilikonową. Odstawiłam kosmetyki z dnia na dzień. Włosy były w niezbyt fajnym stanie, ale z dnia na dzień (olejowałam każdego dnia) moje włosy nabierały życia. Stawały się gładsze, bardziej lśniące i zdrowe. Po roku wróciłam do silikonów, ponieważ końce ciągle się rozdwajały (jest to nieuniknione)

    OdpowiedzUsuń
  17. Właśnie przed obawą uszkodzenia włosów przez czynniki szkodliwe wróciłam do silikonów, ale to nie też tak, że ich się trzymam, wszystko zależy od mojego upodobania w danym miesiącu :p

    OdpowiedzUsuń
  18. moje włosy akurat lubią sylikony, ale bez przesady :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pod względem pielęgnacji - moje włosy są "dziwne". Wyglądają one tak samo po użyciu produktów z silikonami, jak i bez nich :O

    OdpowiedzUsuń
  20. Dzięki za cenne rady! Na pewno skorzystam

    OdpowiedzUsuń
  21. Kiedyś zrezygnowałam z silikonów, ale według mnie popełniłam błąd. Odkąd używam serum silikonowego do zabezpieczania końców to moje włosy się nie łamią i nie rozdwajają. Silikony w prawdzie nie poprawiają stanu włosów, ale pomagają uniknąć zniszczeń. Zabezpieczanie olejem nie dało takiego efektu. Szampony, maski i odżywki bez silikonów - jak najbardziej jestem na tak! Ale zabezpieczanie końców w moim przypadku to musi być coś z silikonami.

    OdpowiedzUsuń

Każdy otrzymany komentarz to dla mnie wielka przyjemność. ;]
Jeśli dodatkowo zostaniesz tu na dłużej, wtedy będę całkowicie uszczęśliwiona.
Reklama jest niepotrzebna, ponieważ odwiedzam wszystkich obserwatorów i komentujących. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...