16 stycznia 2015

Czy włosy po podcięciu ciemnieją?

Kiedy wróciłam do domu po wizycie u fryzjera, moi znajomi zaczęli mnie wypytywać czy farbowałam włosy, a kiedy odpowiadałam, że nie, pytali, czy włosy mi przyciemniały. Wtedy musiałam zaprzeczyć kolejny raz. Jak to naprawdę jest? Czy włosy po podcięciu ciemnieją?

źródło
Nie, ponieważ logicznie rozumując, to niemożliwe, aby po obcięciu czegoś, co nie żyje sprawić, że włos będzie ciemniejszy bez jakiejkolwiek ingerencji z zewnątrz (farba, promienie słoneczne, płukanki rozjaśniające).


Dlaczego więc włosy wydawały się ciemniejsze?

- Stało się tak, ponieważ (w moim przypadku) obcięłam ok. 10 cm włosów, które były zniszczone i rozjaśniane słońcem przez 2 lata, co (złudzenie optyczne) sprawiło, że kolor stawał się coraz jaśniejszy, aż na końcówkach zaczął pojawiać się kolor wpadający w blond (po ich przyłożeniu do czubka głowy różnica koloru była ogromna - od czarnego brązu aż po blond). Przed podcięciem, wyglądały podobnie do tego: (z tą różnicą, że przejście koloru nie było tak widoczne)

źródło

Na włosach przejście koloru było płynne (wyglądało jak naturalne ombre), a kiedy pozbyłam się najjaśniejszych partii, kolor stał się jednolity. Na tym polegała różnica, która dała złudne wrażenie farbowania.

Innym czynnikiem, który na to wpłynął jest fakt, że moje włosy są bardzo ciemne z natury. Dlatego też już po małej dawce słońca lub użyciu domowego specyfiku na włosy, wyglądają one na rozjaśnione.

Różnica mogła także wynikać z padającego na włosy światła, ponieważ wszyscy wiemy, że kolor może się różnić diametralnie w zależności od tego, czy jest to naturalne światło dzienne, czy sztuczne światło.

Obecnie, pomimo tego, że włosy są zdrowe, zabezpieczane przed promieniami słonecznymi i nie mają rozdwojonych końcówek, w dalszym ciągu różnią się kolorem. (co prawda nie tak bardzo jak rok czy dwa lata temu)
__________________________________________________________________

Viewer_small_natura-00
Buziaki,

30 komentarzy:

  1. Haha chcialabym zeby po podcieciu ciemnialy, gdyz zaczyna mnie powoli denerwowac ten rudawy odcien;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fakt zniszczone końcówki zazwyczaj są jaśniejsze i po podcięciu włosy wyglądają na ciemniejsze :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi się taki efekt naturalnego ombre podoba.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe, ja nie zauważyłam nigdy tego efektu:)

    OdpowiedzUsuń
  5. dziękuję za wpis na moim blogu, zapraszam częściej ;) ja zapuszczam włosy i nie podcinam na razie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja tam bym się cieszyła, gdyby faktycznie ciemniały :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Żeby to było realne, to ja sobie życzę aby moje włosy były wiecznie rude! A szczerze, to większej ściemy nie słyszałam, faktycznie jest "podobny" efekt. Moja koleżanka ścięła rozjaśniane słońcem końcówki (czyli ok 20 cm) i od razu wszyscy pytali czy włosy malowała, naturalnie ma bardzo ciemne :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Hm...włosy faktycznie ciemnieją, jestem tego żywym przykładem. Jako dzieciak miałam bardzo jasne włosy, a teraz mam ciemny blond :p
    Żeby po podcięciu ściemniały to nie ma szans, dobrze, że tłumaczysz ten temat :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Byłoby ciekawie, gdyby faktycznie ciemniały :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiedziałam o tej ciekawostce, moje na końcach wydają się rude :)

    OdpowiedzUsuń
  11. mnie włosy ciemnieją od jakichś dwóch lat - z ciemnego, brzydkiego, mysiego blondu zrobiłam się teraz jasną szatynką:)

    OdpowiedzUsuń
  12. U mnie po podcięciu wlosy również wydają się ciemniejsze, bo mam zdecydowanie jaśniejsze końcówki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajnie by bylo gdyby ciemnialy ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. chciałabym mieć takie naturalne ombre, bardzo fajnie to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  15. U mnie z blondem jest podobnie, bo pozbywam się części włosów, która pamięta jeszcze rozjaśniacz :))

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo fajny wpis ;))
    A mam pytanko czy mozna sie spodziewac jakiegos posta odnoscie kosmetykow do twarzy (np.podkladow,kremow,pudrow itp, cos w tym rodzaju)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, ale nie używam niczego poza kamuflażu Alverde (opisany w kolejnym poście) jako baza pod cienie oraz płynu micelarnego do zmywania makijażu. ;]

      Usuń
  17. Jaki szampon jest dla ciebie numerem 1?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na chwilę obecną jest to delikatny szampon Natura Siberica do włosów suchych i zniszczonych. ;)

      Usuń
  18. hej mogłabyś polecić jakieś fajne eyelinery?
    pozdrawiam Iga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama używam Pierre Rene (w pisaku z rączką) - maluje się nim naprawdę wygodnie, a do tego linia jest cienka i precyzyjna. ;]

      Usuń
  19. W okresie letnim moje włosy również są nieco jaśniejsze. I to partiami - wygląda jakbym robiła sobie pasemka ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. podziwiam ja ścinam zawsze jak najmniej, 10cm bym się nie odważyła :D

    http://jzabawa11.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Zgadzam się z tym co napisałaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. chyba trochę nie widzę związku

    OdpowiedzUsuń
  23. ja ostatnio też podcięłam włosy i słyszałam dokładnie te same pytania ;)

    OdpowiedzUsuń

Każdy otrzymany komentarz to dla mnie wielka przyjemność. ;]
Jeśli dodatkowo zostaniesz tu na dłużej, wtedy będę całkowicie uszczęśliwiona.
Reklama jest niepotrzebna, ponieważ odwiedzam wszystkich obserwatorów i komentujących. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...