2 kwietnia 2015

Jak się (przedwcześnie) nie zestarzeć? - 7 zasad zapobiegających przedwczesnemu starzeniu

Zainspirowana tym artykułem, stwierdziłam, że go przetłumaczę i zmodyfikuję dodając coś od siebie.
źródło
  1. KONIEC Z UŻYWKAMI
    Alkohol i papierosy to wróg nr 1 dla naszej skóry, a co za tym idzie - dla długoletniego, zdrowego i młodego wyglądu. Palaczki i osoby często spożywające napoje alkoholowe powinny liczyć się z: odwodnieniem i zaczerwienieniem skóry, przedwczesnymi zmarszczkami oraz utratą kolagenu i elastyczności.
  2. SZYJA, RAMIONA I RĘCE TAK SAMO WAŻNE, JAK RESZTA 
    Szyja, ramiona i ręce pokazują prawdziwy wiek człowieka. Przy nakładaniu balsamu/olejku do ciała, nie wolno zapominać o tych miejscach.
  3. OGRANICZENIE OPALANIA
    Długie prażenie się na słońcu jest szkodliwe dla skóry i przyspiesza powstawanie zmarszczek, przedwczesne starzenie, a nawet może powodować raka skóry. (UWAGA: Chwila na słońcu nikomu nie zaszkodzi, a wręcz przeciwnie - jest wskazana w celu wchłonięcia się dziennej dawki wit. D.)
  4. NIE DOTYKAJ TWARZY
    Prowadzi to do powstawania niedoskonałości i przedwczesnego starzenia. Nie wolno drapać się po nosie ani trzeć oczu, ponieważ skóra wokół nich jest bardzo delikatna. Przy nakładaniu kremu do twarzy, nie powinno się go wcierać (rozciągając przy tym skórę), tylko delikatnie wklepywać/wmasować. (dot. także szyi)
  5. MYCIE TWARZY I DEMAKIJAŻ
    Często zapominamy lub jesteśmy zbyt zmęczone, aby zmyć makijaż z twarzy. Natomiast rano prawie nigdy nie mamy czasu na mycie twarzy. Jednak te kilka minut dziennie pomogą zapobiec pojawianiu się niedoskonałości oraz przedwczesnych zmarszczek.
  6. ODPOWIEDNI SEN
    Ciało potrzebuje 7-8 godzin na pełną regenerację. Najzdrowsze dla naszego organizmu jest spanie 8 godzin dziennie (najlepiej przed 23). Najbardziej regenerujący sen występuje pomiędzy 22 a 2. Pozycja, w jakiej śpimy, może również przyczynić się do szybszego starzenia się. Nie należy spać na brzuchu ani boku. Najlepiej jest spać na plecach.
  7. PRZECIWUTLENIACZE (ANTYOKSYDANTY) W DIECIE 
    Pomagają w zwalczaniu wolnych rodników i zapobiegają zmarszczkom. Znajdują się m.in. w: jagodach, fasoli, gorzkiej czekoladzie, jabłkach, karczochach, marchwi, czerwonych winogronach, czarnych śliwkach i orzechach pekan.

Trzymanie się tych zasad pozwoli na dłuższe cieszenie się młodym wyglądem.

Nie pisałam o unikaniu stresu, ponieważ to oczywiste.

Pamiętajmy, że genów nie oszukamy, a to niestety w głównym stopniu właśnie one określają moment, w którym nasza młodość zacznie przemijać.
________________________________________________________________

Gazetka z Rossmanna: KLIK
S3 viewer small rossek 01

Buziaki,


29 komentarzy:

  1. To ja chyba mam problem z dotykaniem twarzy :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne zdjęcie w poście :)
    Pozdrawiam serdecznie, MÓJ BLOG/ KLIK :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię tego typu posty :) Niby wszystko wiem, ale ciężko jest mi stosować te zasady na co dzień.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy post, stosuję się do wszystkiego poza punktem 4 ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo rozsądne zasady. Niestety mam problem ze stuprocentowym spełnianiem większości z nich... ale się staram :)

    OdpowiedzUsuń
  6. No "nie szkodzić" :) według mnie i tak najwazniejsze jest wlasnie nie szkodzic od wewnatrz, czyli właśnie papierosy, używki i alkohol w dużych ilosciach.

    OdpowiedzUsuń
  7. O nie ! Ja uwielbiam spac na brzuchu :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zasady wydają się takie oczywiste, a tak ciężko się tego trzymać :/

    OdpowiedzUsuń
  9. stosuje sie do wszystkiego oprocz snu, gdyz prowadze nocny tryb w pracy, ale dl urody powoli zmieniam prace ;p nie zapominajmy o usmeichu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Często dotykam twarzy i uwielbiam spać na brzuchu :(
    Świetny post!
    Pozdrawiam, CapelliSani.

    OdpowiedzUsuń
  11. sama prawda. Dorzuciłabym jeszcze ruch i przebywanie na świeżym powietrzu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Żeby tak łatwo dało się to stosować to było by świetnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. super rady ! :) pasuje już zacząć je stosować :D
    Lepiej zapobiegać niz leczyc :D
    Obserwujemy ? daj znać ;)
    K L I K :)
    WESOŁYCH ŚWIĄT :*

    OdpowiedzUsuń
  14. z dotykaniem twarzy mam problem jak i z dluuuugim opalaniem ;)odctego to jestem wrecz uzależniona ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Akurat ilość potrzebnego snu jest indywidualna w zależności od człowieka :P U niektórych spanie 8 godzin powoduje już ból głowy ;) Dla mnie 8 godzin jest idealne :D

    OdpowiedzUsuń
  16. często jakoś tak ramiona traktuję po macoszemu, no i notorycznie gmeram przy twarzy :/

    OdpowiedzUsuń
  17. Niby oczywiste fakty ale godne przypomnienia :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Czytając artykuł przyłapałam się na dotykaniu twarzy, chyba będę musiała zacząć z tym walczyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. hah Twojego posta mozna sobie wydrukowac i powiesic nad łóżkiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie zapominajmy o zielonej herbacie, ona także ma mnóstwo antyoksydantów a jest pyszna :D
    Staram się dbać o siebie, ale co do pozycji snu - niestety niekontrolowanie obracam się na bok lub na brzuch gdy śpię, haha :D
    Pozdrawiam i obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie wyobrażam sobie spać na plecach :) Zdarza się to przypadkiem i bardzo rzadko. Miewam wtedy koszmary i duszności. To tak zwany dusiołek siada mi na klatce piersiowej ;-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Punkt 6 to mój największy problem :/

    OdpowiedzUsuń
  23. Większość mnie nie dotyczy, ale kilka zmian muszę wprowadzić! Fajna notka! zapraszam: melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. świetny post:) zmartwiło mnie tylko to spanie na boku i brzuchu, bo właśnie tak śpi mi się najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  25. bardzo fajne porady :) muszę wprowadzić kilka zmian m.in. więcej spać :) :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy otrzymany komentarz to dla mnie wielka przyjemność. ;]
Jeśli dodatkowo zostaniesz tu na dłużej, wtedy będę całkowicie uszczęśliwiona.
Reklama jest niepotrzebna, ponieważ odwiedzam wszystkich obserwatorów i komentujących. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...