8 listopada 2016

KWAS/ŻEL HIALURONOWY: różnica oraz sprawdzone zastosowania w kosmetyce



Kwas hialuronowy - ma postać białego proszku; W składzie znajdziemy go pod nazwą Hyaluronic Acid; często używa się także skróconej nazwy "HA"
Żel hialuronowy - to po prostu roztwór kwasu hialuronowego z wodą destylowaną lub hydrolatem (zwykle od 1% do 5%); stosowany w kosmetyce poprzez wzmocnienie efektu nawilżenia i regeneracji (humektant)


Gdzie kupić?

W sklepach internetowych, np. na stronie BioIndygo.pl.
(PS. Po wpisaniu kodu "capigliatura5" otrzymacie 5% zniżki na zakupy w tym sklepie.)

Używam go od dłuższego czasu do:

WŁOSÓW:
  1. Jako dodatek do szamponu - aby złagodzić działanie peelingu do skóry głowy lub po prostu zapobiec jej przesuszeniu
  2. odżywki d/s, b/s lub maski - aby wzmocnić ich działanie wystarczy dodać kroplę do porcji, co sprawi, że włosy będą lepiej nawilżone 
*uwaga na włosy, które nie "lubią się" z humektantami tj. reagują na nie puchem (najczęściej wysoko- lub średnioporowate) oraz na pogodę (deszcz + żel hialuronowy = puch)
 Kluczem do sukcesu jest w tym przypadku poznanie swoich włosów oraz nieprzesadzanie z ilością dodanego produktu.

 SKÓRY:
  1. Jako dodatek do kremów oraz balsamów do ciała/rąk/nóg - tutaj również wystarczy kropla, aby skóra była lepiej nawilżona
  2. maseczek do twarzy oraz demakijażu - kropla dodana np. do mieszanki wody z glinką lub płynu micelarnego - tym sposobem możemy zaoszczędzić trochę czasu stwarzając przy okazji kosmetyk 2w1
  3. bezpośrednio na twarz - zamiast kremu do twarzy
  4. bezpośrednio na miejsca przesuszone lub poparzone - w celu przyspieszenia regeneracji skóry i/lub zagojenia ran
 __________________________________

Znacie? Używacie?


Buziaki,

31 komentarzy:

  1. Mam takie serum tylko z innego sklepu i często dodaję do olejków :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam i muszę zamówić znowu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nie używałam kwasu hialuronowego (ani czystego, ani w żelu), ale od jakiegoś czasu myślę by wprowadzić go do swojej pielęgnacji twarzy ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam, też mam taki kwas tylko innego producenta:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiedziałam, że można stosować na włosy. Bardzo interesujący post :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Do skóry, mieszając, czy to z glinką czy np. olejem używam często :). Do włosów nie miałam okazji :P

    OdpowiedzUsuń
  7. No prosze nie miałam pojęcia ze moze nawilżać, a ostatnio wlasnie tęgi moim włosom brakuje także zaraz udaje sie na podlinkowana stronę :))

    OdpowiedzUsuń
  8. używałam 2% i świetnie regenerował zmiany skórne ;)
    PorcelainDesire

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawy i praktyczny wpis, wiele słyszałam o kwasie hiauronowym, ale w sumie nigdy żadnych konkretów :) dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kwas hialuronowy bardzo sobie cenię :) Dodaję go zawsze do domowych wcierek i peelingu na skalp. Szczególnie od kiedy wyczytałam, że sprawdza się przeciw wypadaniu i wspomaga porost! ;D Z żelem w sumie jeszcze się nie spotkałam, ale może to i lepiej skoro to po prostu rozcieńczony kwas.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię kwas hialuronowy w kosmetykach, nie dodawałam go do tej pory sama tylko wybierałam gotowe produkty z jego składem, fajne rozwiązanie <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Słyszałam o nim wiele dobrego, ale jeszcze nie używałam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie sprawdza się stosowany na włosy :) Ładnie je nawilża :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Często kupuję takie żele i "tuninguję" nimi kosmetyki. Kwas hialuronowy to świetny półprodukt!

    OdpowiedzUsuń
  15. jeszcze nie używałam, ale co mi szkodzi spróbować ;D

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo lubię dodawać kwas hialuronowy do kremów i masek, moja sucha skóra jest wręcz od niego uzależniona :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Z chęcią wypróbuję go na włosach :D

    http://roseaud.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Też właśnie dzisiaj pisałam o kwasie hialuronowym 3%, jak dla mnie rewelacja!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Słyszałam że dobrze działa na skórę, ale o włosach pierwsze słyszę ;) Super ..muszę wypróbować ;)
    Obserwujemy? zacznij i daj znać u mnie ;)
    www.jagglam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie wiedziałam, że kwas hialuronowy ma aż tyle zastosowań :) Bardzo ciekawy post!
    Obserwuję i zapraszam do mnie http://beatypunktwidzenia.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie znam, ale mam nadzieję, że kiedyś poznam :) Zapowiada się bardzo ciekawe, jak zareagowałby na niego moje włosy i skóra.

    Pospolitaola.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Boje się używać kwasów. Po ostatnich przygodach zaczęła mi schodzić skóra. Nie wiem czy to reakcja na produkt, czy takie działanie. Możliwe, że to drugie i to sprawiło, że nie jestem przekonana do tego typu produktów.

    OdpowiedzUsuń
  23. Tego jeszcze nie miałam, ale bardzo chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  24. nie wiedziałam ze tak dobrze nawilża! ekstra wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Nigdy nie używałam, ale włosy mam wysokoporowate, więc pewnie nasze drogi się nie przetną :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Używałam i dla mnie też rewelacja! <3

    http://xnevaeh.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja niestety nie używam ;) Ale chętnie bym zaczęła :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Fajny produkt i wiele zastosowań :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Namówiłaś do zakupu :D

    Zapraszam do wzięcia udziału w konkursie u mnie na blogu :) http://prostozkosmetyczki.blogspot.com/ do wygrania kilka fajnych kosmetyków :)

    OdpowiedzUsuń
  30. A ja dopiero z kwasem hialuronowym zaczynam swoją historię ! :D

    OdpowiedzUsuń

Każdy otrzymany komentarz to dla mnie wielka przyjemność. ;]
Jeśli dodatkowo zostaniesz tu na dłużej, wtedy będę całkowicie uszczęśliwiona.
Reklama jest niepotrzebna, ponieważ odwiedzam wszystkich obserwatorów i komentujących. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...