14 maja 2017

Tylko dwie litery, a jaka ogromna różnica! kERatyna i kREatyna

Trafiłam ostatnio na post pewnej dziewczyny, która pod zdjęciem maski do włosów zawierającą KERATYNĘ, dodała swój komentarz z podpisem KREATYNA. Działa to w dwie strony: na pewnym forum chłopak spytał się, czy zaszkodzi sobie konsumując proszek KERATYNOWY.
Poza tym, jakiś czas temu w pewnej drogerii czytając skład trafiłam na zawartość kREatyny.


Czym tak naprawdę te 2 słowa się różnią?




kERatynę kojarzymy z włosami i paznokciami (jest to główny składnik naskórka, włosów i paznokci) (głównie zewnętrzne zastosowanie w kosmetyce to np. odżywki do włosów, kuracje do włosów - prostowanie keratynowe)


kREatynę kojarzymy ze sportem - zarówno amatorskimi jak i profesjonalnymi treningami (powoduje wzrost masy mięśniowej) (głównie wewnętrzne zastosowanie to np. suplement diety: łączymy z odżywkami dla sportowców)

To tak na szybko, aby rozwiać Wasze wątpliwości. :* Jeżeli chcecie obszerniejszy opis oraz zastosowania, piszcie. Wtedy pojawi się kolejny, obszerniejszy post.



Czy ktoś z Was spotkał się już z takimi lub podobnymi pomyłkami? Czy od zawsze znacie poprawne zastosowanie?

Buziaki,

36 komentarzy:

  1. Nie wiem, czy dobry przykład podam, ale cukier waniliowy i cukier waniliNowy - brzmi podobnie, ale cukier waniliowy jak wiadomo jest naturalnym aromatem, a wanilinowy to sztuczny smak, który koło wanilii nawet nie leżał ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak! ;] Niestety w tym przypadku wiele osób także żyje w nieświadomości...

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy wpis. Teraz jestem mądrzejsza.

    OdpowiedzUsuń
  3. W sumie pierwszy raz widzę. :) Jednak dobrze będzie zapamiętać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety zawsze mi się mylą te dwa pojęcia. Dobrze, że wyjaśniłaś na czym polegają różnice :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wyrazy niby podobne ale znaczeniem różnią sie diametralnie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziwne, że można pomylić te dwa pojęcia ale wiadomo czasami klawiatura bywa wredna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O mamo, nie miałam pojęcia! Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajnie, że o tym napisałaś, bo naprawdę wiele osób myli te dwa pojęcia :) Słyszałam też, że prostowanie keratynowe robi cuda z włosami :)

    OdpowiedzUsuń
  9. warto mieć świadomość różnicy pomiędzy zbliżonymi do siebie terminami pzdr www.adriana-style.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakiś czas temu sprawdzałam tą informację :) 2 literki a spory błąd :)
    http://gingerheadlife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak na biologa przystało to znam różnicę, ale muszę przyznać, że przez wielu te terminy są mylone :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja właśnie zawsze myliłam obie te rzeczy,dlatego dzięki za ten wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ja raz byłam świadkiem, jak fryzjerka polecała stosować na włosy kreatynę:D
    zostawiam swoją obserwację i zapraszam do obserwacji siebie :) :*

    OdpowiedzUsuń
  14. Mała literówka a jaka ogromna różnica:) pomyłka może zdarzyć się każdemu...ja kiedyś jak byłam mała na cukierki krówki mówiłam kórwki:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Twoje zdjęcia oglądam z wielką przyjemnością <3

    http://kaarollkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie zdarzyło mi się pomylić ale widać,że uważnie trzeba czytać ;)
    Pozdrawiam ;)

    www.moda-eny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. znam różnicę. zabieg keratynowy miałam już chyba 4 razy :)kiedyś miałam loki. a teraz ledwo fale

    OdpowiedzUsuń
  18. Eh, podobnie jak z cukrem wanilinowym ;p

    OdpowiedzUsuń
  19. Niby mała różnica a tak duża :/

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawy wątek rozwinęłaś. Pewnie mało kto zwraca na tę rożnicę uwagę.

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo często mylone pojęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Dobrze że o tym napisałaś, niektóre osoby faktycznie mylą te pojęcia :-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Obydwa pojęcia znam i na szczęście nie mylę :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Chętnie poczytam o tym więcej ;*

    OdpowiedzUsuń
  25. Rozróżniam i nie mam z tym problemu, ale takie pomyłki czasami się zdarzają. Wiele osób myli cukier waniliowy i wanilinowy :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie miałam o tym pojęcia :P

    OdpowiedzUsuń
  27. No proszę, niby prawie to samo a jednak spora różnica ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. A tylko dwie literki przestawione i zupełnie inne znaczenie słowa.

    OdpowiedzUsuń
  29. Pomyśleć, że nawet nie zwróciłam na ten bardzo istotny detal uwagi, ale dobrze wiedzieć:)

    OdpowiedzUsuń
  30. MI akurat te dwa pojęcia nie były obce, ale jednak czasami człowiek nawet z samej szybkości może się pomylić :D

    OdpowiedzUsuń
  31. oj tak sama pamiętam jak się myliłam ;D

    OdpowiedzUsuń
  32. Dobrze wiedzieć, przyda się :) Mogłabyś poklikać w linki w najnowszym poście ? Dzięki ;*

    OdpowiedzUsuń

Każdy otrzymany komentarz to dla mnie wielka przyjemność. ;]
Jeśli dodatkowo zostaniesz tu na dłużej, wtedy będę całkowicie uszczęśliwiona.
Reklama jest niepotrzebna, ponieważ odwiedzam wszystkich obserwatorów i komentujących. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...